8 maj - Min grekiska resa börjar

Var på kontoret till straxt efter lunch. Då var jag tvungen att åka iväg och handla. Ironiskt nog förlorade jag min inköpslista igår. Så det blev till att gå serpentin, först på Lidl, sen på Cash & Carry men det mesta fick jag med mig hem. Bara några småmissar som egentligen inte hade så stor betydelse. Fast det blev ett bonusinköp. Jag fick så tråkiga lakan (vita) så jag hittade ett set med två underlakan och ett örngott. Slängde upp den andra enkelsängen och gjorde soffrygg av den. Och vips hade jag en bäddsoffa! Läcker, va?
 

Ny inredning och så lite matlådor på det.

På kvällen ringde Litsa och undrade om jag ville hänga med henne till Koumaradei och hälsa på konstnären Timos (Chatzilagos). Hon skulle få info om Raku eftersom hon skulle ha örundtur med besök där. Jag hade ju inget planerat och har ju inte träffat honom sedan förra sommaren så, varför inte.


Till lite grekiskt kaffe (som inte är helt vettigt att dricka klockan halv sju på kvällen) fick vi en genomgång om tekniken - på grekiska!. Ja, för Litsa är ju det inga problem. Hon är ju grek! Men jag fick anstränga mig MASSOR för att förstå, och det var kanske inte så mycket. Bara "Ligo hellenica", pratas det än så länge här, serrö. Men där och då bestämde jag mig på att på allvar lära mig grekiska den här sommaren.


T vä. Timos har en blandrashund som det är någon slags grekisk race-ras i, som jag inte kommer ihåg namnet på. Det var dock en ganska osäker hund.. Jag tror den var lite olycklig...
T hö. En fågel i raku. Jag skulle väldigt gärna vilja ha någon tavla i den här tekniken,  till min vita vägg.


Här kan du se konstnären Timos Chatzilagos i hans studio, framför en turkisk grupp.


En vacker rosa ros och en jordgubbsplanta mot ett blått plank får avsluta dagens inlägg. Nu måste jag ladda för morgondagens äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0