16 jan - Hur vill du uppfattas?

Nu har jag tränat mag- och knipmusklerna i tre dagar - något ofrivilligt dock! Inget ont om inte har något gott med sig, du vet. Dessutom är jag inne på min tredje rökfria dag, vilket jag i och för sig inte är ett dugg imponerad av eftersom jag inte är nikotinist utan okynnesröker på "kul". Men min förhoppning är att kroppen därmed är lite gladare än jag själv är av allt hostande. Fast idag hade jag kanske värsta (hoppas jag) dagen för jag hostade var tredje minut ett tag och hade riktiga anfall bland folk - INTE roligt!

Var uppe och drack té sista gången vid två-tiden natten till idag. Jag hade dessutom sniffat på Nigella-frön från Berberapoteket och tyckte att jag hostade lite mindre sen under själva natten. För jag måste nog säga att téet funkar bättre än kycklingsoppan!

Denna soliga söndag gick till promenader mellan hotellen för att träffa gäster. Hade ett förmiddagspass samt ett eftermiddagspass och kunde mellanlanda hemma emellan för liten matlåda och, japp, pepparmintté. Det blev totalt 5 stycken 4 decilitersglas intagna idag, får jag erkänna!
Fast... kaffet på morgonen har jag behållet. Dessvärre har jag ju mjölk i kaffe och när man har hosta ska man undvika mjölkprodukter av alla sorter så jag får se hur jag gör imorgon.

Har förresten fått reda på av Helena att den frukt som vi kallar Kaki, kallas Persemon hemma. Känner du igen den?


På näst sista hotellet för dagen hittade jag Emeli och Helena fikandes i receptionen. Så roligt! Emeli skulle iväg på Hamman och massage men vi hann iallafall växla några ord och bestämma för morgondagen.
Helena lämnar Agadir på tisdag morgon för att åka hem till Sverige. Det har varit jätteroligt att ha henne här och jag känner verkligen att jag har fått den hjälp jag har behövt! Helena, tack även här på min blogg, för all din hjälp och ditt stöd i en svår stund! Du kommer göra succé som räka på guideskolan i Çesme iTurkiet!

Vid sextiden hade jag kommit hem igen och nu blev jag lite orolig och tänkte "Nu har jag fått lunginflammation", när jag kräktes vitt bubbligt slem. (Kräktes igår en liten sväng också men då var det té). Jag googlade förstås genast på symptom på lunginflammation och konstaterade snabbt att det var inte ens i närheten.
Då googlade jag på Hosta istället och hittade en bra länk, tycker jag. Jag är nu övertygad att jag helt enkelt har en simpel förkylning, även om det just nu känns jobbigt det med. http://www.vardguiden.se/Hosta/

Kvällen tillbringade jag i sängen och försökte vila även om det försvårades av rethostan. Jag klurade lite mer på det jag funderat på under morgonen.
När jag vaknade på natten till söndag gick jag nämligen ut på FB, bara liksom för att se hur läget var där ute i världen. En del statusrader blir man jätteglad av. Andra undrar jag "Hur tänkte du när du skrev det där?

På morgonen forskade jag lite om Facebook samt andra sociala nätverk och det man visar där, och hittade några intressanta länkar om du själv vill veta lite mer.

Har du arbetskamrater eller kanske till och med chefen addad... aj aj aj risken är att du blir ifrågasatt på jobbet en dag. Och det är inte bara statusraden man titta på utan även dina bilder...
http://www.e24.se/toppjobb/karriar/

Om man är lite positiv och säljande kan man använda sociala medier för att istället jobb.
http://www.metrojobb.se/
http://www.campus.se/Karriartips


Slänger in en rad för lajv-träffar ifall du upplever att du har svårt att knyta nya kontakter. Det är ju en tvåvägskommunikation och klickar du så är det ju liksom ditt problem. Här hittar du några bra tips!
http://www.foretagande.se/Personlig-utveckling/Personkemi

När jag hade städning sist hade jag fått en vackert röd ros på mitt bord av städerskan. Har glömt lägga ut den men den får avsluta dagens blogg istället! Varsågod!


Antal steg idag: 7591

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0