6 okt- Visning runt Agadir, Marjane och servicekontor

Morgonen startade som vanligt i arla morgonstund på balkongen med frukost. Therese ringde ett par timmar senare och frågade om fyra gäster kunde få plats på turen på förmiddagen och, visst kunde de det!

Straxt före nio gick jag ner i receptionen och åkte iväg på Stadsrundturen som blev en trevlig tur (som vanligt). PÅ Artisana (skola för barn där de lär sig ett hantverk under två år) beställde jag en väska i Sabra som jag försökte få loss i Marrakech utan framgång. De ska sy en i blått till mig till nästa vecka (måste ju matcha uniformen, vettu). Den kostar visserigen 150 DH men då känner jag att jag gör något gott och bidrar till skolan. Det gör jag gärna. Hellre att jag betalar mer och vet att jag hjälper hemlösa barn än spenderar i souken, faktiskt.

Jag mellanlandade hemma och lovade i ett hastigt ögonblick att följa med fyra gäster till Marjane så de kunde få handla hem lite till sina lägenheter. Jag hade en timme på mig. Under den tiden hade jag tänkt laga mat och äta i lite lugn och ro. Först stekte jag på mina kycklingbitar. Startade emellertid pastavattnet alldeles försent... så det blev bara kyckling och sås till lunch. Och precis när jag skulle gå ringde telefonen och en gäst behövde hjälp vilket gjorde att jag nästan kom försent till avtalat möte. Men de var också lite sena så det gjorde inte så mycket.
Vi tog två taxi till Marjane och skiljdes sedan åt därinne. Jag snabbshoppade när jag ändå var där och införskaffade en limegrön toaborste som fick ersätta den läskiga gamla.




Jag åkte hem med matvarorna och åkte sedan till kontoret där vi hade öppet för gäster mellan 15 & 18.
Under den tiden kom tre sällskap med lite olika frågor och önskemål, bland annat vår ospec som jag nämnde helt kort igår, som är ett spännande kapitel i vår historia, helt klart!
Samtidigt som sånt tar energi fick jag energi. En gäst hade skickat en hälsning till mig via Apollos huvudkontor med ett tack för utflykten till Marrakech och mina historiakunskaper. Jätteroligt att bli uppskattad för jobbet man lägger ner på utflykterna. Det är sånt som gör att jag älskar det här jobbet!

Jag åkte direkt hem och klockan var sju. Riktigt skönt att komma hem skapligt. Fick bara ett telefonsamtal under kvällen av fyra gäster som ville boka Hammam och massage imorgon. Fixade det och avslutade sedan dagen med mer kycklinggryta. Den här gången hann jag koka pastan ha ha. Tillsatte Arganolja i maten och det blev, så klart, supergott.

Tog ett litet glas vitt, en BabyBell och en kaffechokladpralin på balkongen innan jag stängde av datorn och kastade mig i sängen framför en dålig film på tv:n (Spiderman II som jag somnade ifrån).

Antal steg 6734.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej hittade din blogg för ett tag sen när jag googlade runt..Tänkte kolla med dig om du har några tips på hur man ska göra för att söka som Reseledare till marocko? Jag har jobbar som reseledare förutt och har precis kommit tillbaks till Sverige efter 5 månader i marocko..( är halv marockansk) så har båda språkkunskaper och intresse..Men lyckas aldrig få något svar när jag söker... Tack för en intressant blogg =)

2010-11-07 @ 13:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0