6 mars- BILEN skriker: Lämna mig till verkstan!!!

Idag fick vi åka och byta Martinas WebCam. Det var inga som helst problem när vi förklarade läget. PÅ Biltema köpte jag ytterligare en fläktrem. Det visade sig, när jag pratade med verkstan, att det är två fläktremmar i min unika bil. Och jag skulle få lämna in bilen på eftermiddagen när jag var klar med mina ärenden.

image650

image654..image657

Sen åkte vi till Siba och Elgiganten och kollade ny kamera . VI hittade en och den fanns på båda ställena för 199:- Så vi bestämde att köpa den på Elgiganten och då fick vi en överraskning. Den kostade bara 149:-. DET var väl bra!? Martina blev jätteglad - för NU kan hon se sin mamma hehe


image653


Vi firade denna händelse med ett besök på Burger Kings Drive In

image658

Så blev det eftermiddag och jag åkte hem och hämtade Jonzon, ställde bilen på verkstadsparkeringen, lämnade nyckel och telefonnummer så skulle vi höras av när bilen var klar... Idag hade den skrikit MER än vanligt.

image655.

Sen gick Jonzon och hemåt igen. Men innan tog vi kort på båten som jag vet är ett projekt för framtiden. En båt som hoppas få fara runt på Medelhavet i den grekiska övärlden, faktiskt!

.image656

När mörkret hade lagt sig undrade jag vad som hände med min bil. Det visade sig att det hade krånglat. En spännskruv hade blivit skev när någon skruvat på den tidigare (och det är INTE jag. Remmen är inte bytt sedan JAG köpte den iallafall och det var 1996) så den var av. Den hade han blivit tvungen att byta ut. Men jag fick min bil på förkvällen iallafall - och jag var lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0