11 april - Inför packning

Vaknade typ 6.40, gick upp och käkade frulle.

Jag besvarade brevet jag fått igår och gick med Jonzon och la det på den lokala brevlådan. Brev och svar lades därefter till arkivet. Negativa saker ska man försöka avgränsa sig ifrån SNABBT!
Istället fick jag ett MAIL med obehaglig ton. Vad är det MED folk??? Känner mig fortfarande ledsen i själen. Jag måste ha gjort något väldigt ont som gör att det blev tolv timmar dålig Karma i mitt liv nu, får jag väl tro.

Fick svar på mailen att eventuell övervikt betalar jag när jag kommer till Arlanda. (Ja, vi får stå för kostnaden själva) Det fick mig att revidera mina önskemål för packningen, kan jag lova.
Blir tufft att packa 20 kg som ska täcka ett halvårs utlandsvistelse.
Men det är bara att gilla läget. Men jag blev GLATT överraskad att jag får ha 8 kg.s handbagage!
Det var en schysst överraskning!

Så solen gick upp även denna dag och jag fokuserade på POSITVA saker istället.
Till lunch skulle jag laga kassler och det fick bli en tidig lunch. Milla skulle till tandläkaren och jag hade ärenden till stan. Skulle bland annat med grejer till Jägarvallen och Myrorna.

Vi samåkte in och Jonzon fick följa med. När jag lämnat av Dottern åkte jag vidare för att leta skor.
Vill ha BEKVÄMA skor och det är svårt att hitta om man inte går till specialbutiker. Problemet är att de inte hade något som passade min uniformskod, fot eller plånbok. Suckar Och ja, man får står för skokontot själv.

Hämtade upp Milla igen och vi bestämde att vi skulle åka till Stadium och KOLLA iallafall. Jag behövde ett par marinblå sportskor och letade och letade och letade. Säljaren Christoffer var oerhört hjälpsam och trevlig.

image864

Efter mycket provande och funderande varför alla skor var så trånga när jag skulle ha in min sula - ja det berodde ju på pappret i tårna, kom ja på till slut haha. - bestämde jag mig för de enda marinblå canvasskor som fanns, ett par Lacoste. 599:-... tunga. De är nog tyngre än min mormorskänga så jag får la åka i dem, tänkte jag. Och att leta marinblå strumpor och skosnören får väl bli nästkommande projekt... Men nu har jag ett par Marinblå skor som jag ville ha!!!

Vände hemåt efter ett apotek- och bankbesök i SKäggetorp.

Jonzon hade ju inte haft så JÄTTEkul så vi stannade till i Malmslätt för att ta en promenad i skogen. Det blev en märklig promenad. För där växte allehanda konstigt som nog borde ha hamnat på Återvinningsstationerna... åtminstone TROR jag att det är så men jag kan inte allt om Sveriges Flora...

image871.image873.image875

Det enda jag kände igen här var Blåsippa.

image874..

Efter denna nära nog skräckupplevelse åkte vi hem och jag käkade lite innan jag åkte till jobbet.

Idag var det match igen. LHC-HV71. Och det var FEST!

image865..image866

image870..

image868..image869



Första målet hann jag nästan inte uppfatta. 17 sekunder hann de spela.
Matchen slutade 4-3 i förlängningen. Och jag hann halta (haltade lite mer idag efter dansen igår) till shopen för att köpa en...

EN LHC-tröja.

image867

Tänkte Martina skulle få den.
Hon ska ju jobba hos Carro när jag åker och då måste ju hon ha en tröja för att matcha höstens matcher, tänkte jag haha. Och hon som håller på Brynäs, säger hon- extra kul!

LOL

Kommentarer
Postat av: Uffe

Hej Maria!
Kul att mitt skrivande om Votsalakia gör nytta för någon. Var ska du arbeta?

2008-04-12 @ 13:25:30
URL: http://www.alltomvallentuna.blogg.se
Postat av: LillDotter

Det är jag som håller på Frölunda. Martina håller på brynäs vet du..

2008-04-12 @ 22:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0