28 juli - Den andra genvägen

Tänkte testa den andra genvägen idag. Den tar mig liksom förbi skolområdet och in i grönskan. Lite oroligt var det förstås. Det var lite gräs att gå igenom och man vet inte vad som finns där... men det gick väldigt bra och jag kom ut på vägen på andra sidan.





I skolan var morgonsamlingen precis klar och barnen skingrades och sprang glada till sina klassrum i sina vita skjortor och blå kjolar/kortbyxor.



Det var hotellservice i Chaweng idag. På hotellområdet står små figurer precis som vi har tomtar och vättar i våra trädgårdar. Visst är de lite söta?



Jag gick samma väg idag som igår. Gick in och kollade väskan en gång till men klockan 12 var jag inte lika säker som jag var på morgonen. Då var jag fast besluten på att köpa den nämligen. Så det blev inget köp idag heller - men när jag kom hem på kvällen fattade jag nytt beslut att köpa den iallafall haha.
Det jag gillar med den är färgen, modellen och vikten. Sen har den redan nu lite skavanker men kanske att jag kan leva med dem om fördelarna överväger? Och så gillar jag absolut idén med en liten röd djävul hängande på sidan!

Bilden nedan visar var marknaden är på onsdagarna. Det kallas Chaweng Walking Street och jag hade reklamaffischen för detta på bloggen häromdagen. Men det är mer ett sand-torg, inte en gata. Men det är klart, det är vägen ner till stranden som du ser...



Ikväll var det visst en mat-festival. Hade kanske varit trevligt men jag tycker det är bortkastade pengar att betala för att äta hur mycket jag vill när jag äter som en fågel...



Passerade också där Starz Cabaret är varje kväll. Ligger väldigt anonymt och lätt att missa där uppe på andra våningen. Fast på kvällarna står inkastare utanför så man hittar väl ändå. Det är iallafall bästa dragshowen i Chaweng här. De har två shower per kväll, kl 20 och kl 22. Showerna är gratis med du måste köpa en drink och den går på runt 150 bath.
(Den andra showen med Katoyes (ladyboys) är Christies, som också var första dragshowen i Chaweng. Deras show startar kl 22.30.)


http://www.starzsamui.co.th/main-en/index.php


Åkte sedan hem och jobbade idag. Vi hade ingen elektricitet eller internet på kontoret igen. Lite svår jobbat då, va?! Det är andra gången på två veckor nu. De håller tydligen på med renoveringsarbeten runt i området. Det tråkiga är att jag får reda på det dagen före allt stängs av. Svårt att få mitt schema att funka, helt klart.

På eftermiddagen fick jag redan på att jag kan få lämna Samui i september - men inte i början utan mer i slutet av mitten. Apollo vill ha mig kvar här till sista gästerna anländer och det kändes ganska självklart att acceptera det. Mitt kontrakt löper trots allt till oktober och jag är ändå tacksam över att de löser mig från det tidigare.
Så, familjen, om två månader kan vi ses IRL. Och go'vänner, ska vi planera för Hazard?

På kvällen hade jag ångest över att inte ha köpt den beiga väskan (fattar du hur det ääääär?) men jag ska gå till Secondhandbutiken på The Ring Road innan jag fattar ett köpbeslut. De kan ju ha något annat roligt!

Antal steg: 13 714


BOBBYS HJØRNE


Kommentarer
Postat av: Annette

Yes! Hazard! Skulle du bestämma ett tema?! Kan vara bra att få lite tid på sig då att leta prylar, kanske, beror ju på temat..... kramiz!

2011-07-29 @ 11:40:03
Postat av: Maria

Återkommer med Tema. Men vi testar två presenter till ett värde av 50 kronor den här gången. Totalsumman blir ju den samma!

2011-07-29 @ 11:59:57
URL: http://mariagraube.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0